Interneto dizainas. Kodėl pigu kartais yra per brangu

Internetas nuostabus tuo, kad jame gali rasti visko. Patogu tai, kad daug ką visiškai legaliai galima gauti nemokamai. Galite rasti vienodų arba panašių prekių ir paslaugų už labai skirtingą kainą. Pavyzdžiui, jei jūs esate smulkaus verslo atstovas ir ieškote, kas jums sukurtų nedidelę jūsų verslą pristatančią svetainę, pamatysite, kad turite bent 3 galimybes:

  1. Susikurti ją nemokamai, net ir turėdami minimalias žinias apie interneto technologijas naudodami populiarius lengvai valdomus įrankius.
  2. Surasti, kas tai padarys gana pigiai, ne brangiau kaip už 100 eurų.
  3. Atrasti, kas beveik tą patį jums pasiūlys brangiau – už kelis šimtus eurų.

Kainų skirtumai nestebina, jei turi omenyje tris rodiklius – „greitai“, „pigiai“ ir „gerai“, – iš kurių vienu metu paprastai įmanoma pasiekti tik du.

Pokalbis su gydytoju

„Greitai, pigiai ir gerai“ negausite net pas internetą užplūdusius Azijos IT specialistus. Kitoje laiko zonoje gyvenantis dizaineris rodiklį „greitai“ gali paleisti niekais. Juk bendrauti teks nemažai. Apsikeitimas informacija šiame darbe yra itin svarbus.

Įvairūs įrankiai

Kaip jau užsiminiau straipsnio pradžioje, rinkoje esama įvairių interneto dizaineriams gyvenimą palengvinančių priemonių. Vienos yra nepriklausimos, tai Wix, Sitebuilder, GoDaddy, Weebly, Squarespace, Voog, XPRS, Zoho, Webstarts irpan. Yra ir veikiančių „WordPress“ sistemoje – BeaverBuilder, Elementor, Divi, Themify, Bakery ir keletas mažiau žinomų.

Nors galiu kurti tinklalapius vien tekstiniu redaktoriumi, aš, kaip dizaineris, esu didelis „WordPress“ sistemos ir joje veikiančių įrankių entuziastas. Jie man suteikia struktūrinį karkasą klientui svarbiems moduliams „apgyvendinti“ ir leidžia laisvai kurti faktiškai bet kokius estetinius pageidavimus tenkinančius tinklalapius. Ką benupieščiau ant lapo, beveik esu tikras, kad tai įgyvendinsiu ekrane.

Tačiau darbas su „WordPress“ turi savitų pagundų kurios tarsi žada lengvai uždirbamus pinigus.

Paprasčiausias tinklalapio kūrimo būdas, kuriuo dažnai naudojasi pigiausias paslaugas teikiantys kūrėjai, tai nemokamo (arba pigaus mokamo) šablono parinkimas pagal užsakovo užgaidas ir jo informacijos – tekstų ir nuotraukų – sukėlimas į sistemą. Tada užsakovui įteikiami „rakteliai“ – toliau važiuok pats. Tada paaiškėja, kad savarankiškai tvarkytis arba per sunku, arba nėr alaiko ir tenka samdytis kitą specialistą.

Dažniausiai pasitaikančios pigių tinklalapių ydos

  1. Mirtinai pažįstamas tipinis šabloninis dizainas su identiška puslapių struktūra (įskaitant prasimanytų klientų atsiliepimus), standartinė puslapio poraštė su kūrėjo pasididžiavimu – nuoroda „Web design by ___“.
  2. Paliktos mūsų kultūrai netinkančios „Stock“ nuotraukos su, pavyzdžiui, Niujorko dangoraižiais ar nenatūraliomis šypsenomis.

Paslaugų pristatymas

  1. Tinklalapio šablonas kartais lieka nesulietuvintas arba sulietuvintas tik dalinai. Komentaruose matysite datas ir net mygtukus anglų kalba, o suklydę rašydami puslapio adresą pamatysite anglišką „Page Not Found“ pranešimą.
  2. Seniau kurta interneto svetainė gali būti nepritaikyta mobiliesiems (ne „responsive“) ir maždaug pusei jos lankytojų jau kelti rimtų rūpesčių.
  3. Dėl tinkamos integracijos su „Google“ paslaugomis nebuvimo ir optimizavimo paieškos sistemoms klaidų gali būti sunku arba neįmanoma stebėti svetainės lankomumo. Gali būti dar blogiau – ji gali būti visiškai nematoma paieškos sistemoms (yra tekę matyti ir tokių pavyzdžių)
  4. Baigus darbus niekas nebesijungia prie „WordPress“ sistemos („O kam, juk viskas veikia?“). Jos, arba įdiegtų įskiepių nebeatnaujina taip potencialiai atverdami spragas įsilaužėliams

Ką tai reiškia taupančiam? Iš pradžių sutaupęs šimtelį eurų, gauni tik iš pirmo žvilgsnio išbaigtą atrodantį produktą. Jei nebuvo skirta pakankamai laiko kliento  poreikiams išsiaiškinti, parinkti tinkamą medžiagą ir sukurti optimizuotą, vartotojui patogų tinklalapį, jis tinka nebent tik varnelei padėti.

Tikslai ir pajamos. Kodėl pigu yra brangu

Interneto svetainės skirtos ne pamaloninti užsakovus, skleisti informaciją, ar supažindinti su verslu ir paslaugomis. Tai arba klaidingi arba tarpiniai tikslai. Iš tiesų interneto svetainių tikslas yra pelnas. Jei svetainė neuždirba, reiškia prarandamos pajamos.

Jei galimos gauti pajamos prarandamos, tai jau yra nuostolis. Štai paprasta aritmetika, paremta vieno iš mano klientų veiklos modeliu. Tikslių skaičių skelbti negaliu, todėl teko juos šiek tiek pakeisti. Tikiuosi, pats principas vis dar bus aiškus.

  • Svetainės sukūrimo kaina: 250€ (vienkartinė).
  • Svetainės palaikymas (talpinimo planas ir t.t.): 60€ (metinis).
  • Google reklama: 200€/mėn (viso 2400€ per metus).
  • Tikslas, į kurį ji buvo orientuota: per mėnesį atvesti 30 naujų klientų.
  • Esamas efektyvumas: per mėnesį atveda apie 10 klientų.
  • Grynas pelnas, gaunamas iš vieno kliento: 45€.
  • Svetainės nauda per metus (10x45x12)-(2400+250+60)=2690€.

Jei svetainė būtų sukurta nekorektiškai, jos efektyvumas nepamatuotas ir nebūtų aišku, kad ji naudos neduoda. Vėjais būtų paleista ne 100, o gal net ir 2700 eurų! Priklausomai nuo verslo pobūdžio, sumanus interneto dizaino specialistas padės išsiaiškinti, ko tikimasi iš lankytojo, nustatyti tikslus ir padaryti juos pamatuojamus.

Net ir turint paprasčiausią tinklalapį, galima stebėti statistiką, lankytojų demografinius ir aktyvumo rodiklius. Matysite, kiek puslapių jie peržiūrėjo, ar spaudė reklamuojamą nuorodą, ar pildė formą, prenumeravo naujienlaiškį. Ir tai tik dalis galimybių, kurių užtikrinimas reikalauja laiko ir pastangų. Tai retai įtraukiama į minimalią kainą siūlančių kūrėjų planus.

Forma ne svarbiau už idėją ir turinį

Verslo sėkmė priklauso ne vien nuo sukurtos interneto svetainės. Yra tekę sutikti mąstančių štai taip: „Gal užsiimam <…> verslu? Sukursim interneto puslapį, draugams paplatinsim jo adresą ir viskas pajudės…“ Mano atsakymas tokiu atveju: „Tik ne šioje planetoje.“

Pačiuose tinklalapiuose magijos labai mažai. Dažniausiai tai tik vienas iš būdų perteikti žmonėms genialias, unikalias, puikiai suplanuotas, laiku pasirinktas, sumaniai taikomas, kūrybingai pateikiamas verslo idėjas. Jos visų pirma ir be tinklalapio turėtų žavėti žmones. Jei jos veiktų dalijant skrajutes, platinant informaciją per radiją, televiziją, ar žodžiu – daugumoje atvejų puikiai veiks ir paskelbus informaciją internete. Jei užsakovas sugebės idėją perteikti darbus vykdančiam dizaineriui ar kūrėjų komandai, o šie savo ruožtu gerai jį išsiklausinės, sėkmė beveik garantuota. Gal tai kainuos daugiau nei pigiai, bet nepigiai ir atrodys. Be to dar ir uždirbs – kas iš tiesų ir yra galutinis tikslas.